LINGUISTIC AND VISUAL PATTERNS OF CHATGPT IN HIGHER EDUCATION An Analysis of its Use in Undergraduate and Postgraduate Theses

Título traducido de la contribución: Patrones Lingüísticos y Visuales de ChatGPT en la Educación Superior Un Análisis de su Uso en Tesis de Grado

Oscar Peña-Cáceres, Elvis Sánchez-Rogel, Jhon Barros-Naranjo, Henry Silva-Marchan, Rudy Espinoza-Nima, Teófilo Correa-Calle

Producción científica: Contribución a una revistaArtículorevisión exhaustiva

Resumen

This article examines the influence of artificial intelligence on academic writing, focussing on undergraduate and postgraduate theses. Its objective is to identify linguistic and visual patterns in texts generated or assisted by ChatGPT through an analysis of 50 theses, equally distributed between a public and a private university in Peru. The results indicate that the most representative argumentative structures include terms such as “moreover,” “crucial role,” and “comprehensive.” A 48% argumentative similarity was observed in the public university, in contrast to 72% in the private university. It is recommended to broaden the analysis by incorporating other language models, such as BART.

Título traducido de la contribuciónPatrones Lingüísticos y Visuales de ChatGPT en la Educación Superior Un Análisis de su Uso en Tesis de Grado
Idioma originalInglés
Páginas (desde-hasta)265-278
Número de páginas14
PublicaciónVISUAL Review. International Visual Culture Review / Revista Internacional de Cultura
Volumen17
N.º3
DOI
EstadoPublicada - 11 jun. 2025

Nota bibliográfica

Publisher Copyright:
© 2025, VisualCOM Scientific Publications. All rights reserved.

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'Patrones Lingüísticos y Visuales de ChatGPT en la Educación Superior Un Análisis de su Uso en Tesis de Grado'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto